McKenzie terápia

McKenzie gyógytorna Budapesten – Fókuszban a gerinc

A McKenzie gyógytorna kifejezetten a gerincsérv kezelésére szolgáló terápia, azonban egyéb gerincproblémák esetén is hatásos lehet. A McKenzie kezelési módszer a porckorongsérv élvonalbeli terápiája, amelyet szakképzett gyógytornász csapatunkkal egyéb kezelésekkel szoktunk kombinálni a lehető legjobb eredmények elérése érdekében. A McKenzie torna Budapesten, MozgásKlinikánkon történik empatikus és profi csapatunk segítségével. Ismerd meg a legfontosabb tudnivalókat a kezeléssel kapcsolatban, és jelentkezz bátran konzultációra, hogy segíthessünk!

Mit érdemes tudni a McKenzie gerinctornáról?

Robin McKenzie nevéhez fűződő vizsgálati és kezelési módszer segítségével kezdeti stádiumban gyógyítható a porckorongsérv. A McKenzie módszer képes kezelni a szöveti szerkezetében sérült lágyszövetek mechanikai terhelése miatti fájdalmat, a szövetek hosszan tartó túlterhelése miatti fájdalmat, az ízületi elmozdulás mechanikai akadályozottsága miatti fájdalmat. Első alkalommal egy alapos betegvizsgálat történik, majd ezt követően egyénre szabott gyakorlatot/gyakorlatokat végeztet, melyet otthon is folytatni kell. Sok esetben a terápia alatt felvett pozíció is azonnali fájdalomcsillapító hatással bír.

Gerincsérv, porckorongsérv

A McKenzie módszer ismétlődő mozdulatai során, testünk mechanikai erejével hatunk a porckorongra. A porckorong kitüremkedése illetve porckorongsérv esetén, a porckorong deformálódik, ezzel nyomást gyakorolhat a környező szövetekre és a gerincből kilépő idegekre. A porckorongban lévő folyadék nyomás hatására nem csupán a kitüremkedés irányába, de a McKenzie gyakorlatok hatására a porckorong belsejébe is „visszapréselhető”, így csökkentve a környező szövetekre ható nyomást.

Mennyire hatékonyak a McKenzie torna gyakorlatok?

A gerincproblémával küzdők 50-70%-a jól reagál a kezelésre. Kisugárzó fájdalmuk csökken. Ezzel együtt a mozgásterjedelem is növekszik. A páciens részéről szorgalmat igényel ez a fajta terápia, ugyanis a megfelelő gyakorlatot napi szinten, akár óránként végeznie kell. A módszer lehetővé teszi a terapeutától való függő viszony elkerülését.

Milyen esetekben ajánlott a McKenzie gyógytorna?

• lumbágó esetén
  • porckorongsérv esetén
  • porckorong kitüremkedés során
  • gerincsérv miatt
  • végtagzsibbadás során
  • discus hernia diagnózis esetén
  • protrusio disci során

A Mckenzie technika alkalmazható a nyaki illetve deréktáji vagy háti szakaszon kialakult porckorong betegségre is. Hatékonyságát a nemzetközi orvosi irodalom is igazolja. Szakszerű terápiával a porckorongsérv műtét elkerülhető!

Porckorongsérv műtét után

Mi a porckorong betegség?

A csigolyák között elhelyezkedő porcos gyűrű segíti a gerinc teherviselő funkcióját, csökkenti a csigolyákra nehezedő nyomást, rugalmasabbá teszi a gerincünket. A kedvezőtlen terhelés hatására a porckorong vizet veszít és deformálódik. A széli részei kiboltosulhatnak és betüremkedhetnek az idegcsatornába. Amennyiben ez a rostos állomány átszakad, úgy elnyomhatja, „becsípheti” a gerincből kilépő ideget. A fájdalom nem csupán a gerinc régiójában jelentkezhet például nyakfájdalom vagy derékfájdalom formájában, hanem a végtagok zsibbadása illetve éles, kisugárzó fájdalma is megjelenhet.

A fájdalom fokozódik a gerinc előrehajlítása során vagy a hosszú távú ülés alatt. A fájdalom a reggeli órákban intenzívebb. Gyakori az éjszakai fájdalom is de jellemzően ez már súlyosabb esetben a gyulladás következtében fordul elő.

Hogyan segít a McKenzie terápia?

Segítségével a porckorong kitüremkedett része visszapréselődik a csigolyák alá és az idegre eső nyomás megszűnik. A páciens akut, hirtelen megjelenő panasszal is fordulhat speciális McKenzie terápiára. A terapeuta először megvizsgálja a pácienst és kiválasztja azt a McKenzie mozdulatsort, amely egyénileg és célzottan a tüneteket csökkenti és alkalmas a porckorong kitüremkedés megszüntetésére. Ezt követően otthoni mozdulatsort, gyakorlatokat tanít a páciensnek. Ergonómiai tanácsokat ad és segíti a pácienst a helyes testtartás kialakításában.

A McKenzie torna nyaki gerincsérvre is kiváló választás

Az ülőmunka népszerűsége és a mozgásszegény életmód elterjedése miatt egyre többen küzdenek nyaki gerincsérvvel. Ilyenkor korántsem csak a nyak fájdalma okozhat gondot, hiszen a nyaki gerincsérv tünetei között a végtagok zsibbadása és a fejfájás, illetve a szédülés is megtalálható. Rendszeres McKenzie tornával viszont enyhíthetők a panaszok, idővel pedig teljes mértékben meg is szüntethetők.

Mennyi idő alatt hat a McKenzie torna?

• Általában már az első néhány kezelés után javulás tapasztalható, azonban a terápia időtartama elsősorban a probléma súlyosságától függ. Pontos választ az első konzultációnk során tudunk adni, miután megismertük a panaszaid, illetve elvégeztük a szükséges vizsgálatokat. Természetesen a McKenzie torna csakis akkor lehet igazán hatékony, ha rendszeresen jársz gyógytornára, azonban a fájdalom akár a legelső terápia után enyhülhet. MozgásKlinikánkon már a legelső találkozásunk alkalmával hozzálátunk a kezeléshez, így egyetlen napot sem kell várnod a fájdalom enyhítésére!

Tekintsd meg videónkat, és ismerkedj meg a McKenzie módszerrel!

Gerincsérv esetén a McKenzie terápia a legkézenfekvőbb választás – akár egyéb gyógytornával vagy manuálterápiával kombinálva. Habár csodákra nem képes, de az időben elkezdett terápiával nemcsak a fájdalom szüntethető meg, hanem a sokak által rettegett porckorongsérv műtét is elkerülhető. A McKenzie tornára budapesti MozgásKlinikánkon nyílik lehetőség, ahol szakképzett gyógytornász és manuálterapeuta csapatunkkal várunk.

Tegyük meg együtt az első lépést a gyógyulásod felé porckorongsérv esetén jelentkezz időben McKenzie terápiára!