
Mitől más a mozgásklinika?
A kérdés inkább az, hogy mi nem a MozgásKlinika, de talán mégis célszerűbb úgy feltenni a kérdést, hogy mitől vagyunk mások.
És bizony, célszerű a kérdést feltenni, hiszen rengeteg oktatást és workshopot tartva néha mi magunk is rácsodálkozunk, hogy a hálózat aktív szereplői sem tudják, illetve vannak tisztában a válasszal mélységében.
A Mozgásklinika nem csak egy magánrendelő
Ezért nem könnyű minket másolni még akkor sem, ha egy igényes környezetet alakít ki valaki, és a manuálterápiára, illetve a magas szakmai színvonalra céloz is.
A MozgásKlinika missziója, hogy
“A lehető legszélesebb körben biztosítson egyéni, de szabványosított mozgásszervi terápiát a magánegészségügyben megszokott magas szolgáltatási színvonalon, teljes transzparencia mellett.”
Mindez triviálisnak tűnhet, de számunkra is meglepő módon gyakorlatilag szinte senki nem kínálja mindezt a piacon, esetleg kisebb disclaimerekkel.
Szolgáltatás és infrastruktúra
Páciensként már a bejelentkezéskor bajban vagyunk, ha nem akarunk meglepetéseket, hiszen egy időpont foglalásakor nem tudjuk, hogy hová fogunk érkezni, és mi fogad bennünket. Szerencsére a minőségre egyre többen adnak a piacon, hiszen a páciens ezt már megköveteli, de az még mindig nem triviális, hogy az infrastruktúra nem csak a szép bútorokból, és a tisztaságból áll. Ugyanúgy részét képezik a – nem szakmai – szolgáltatások, a recepció és a kiegészítő infrastruktúra mellett a folyamatok … Ezt a MozgásKlinika egységesítéssel oldja meg.
A MozgásKlinika rendelők egyformán magas színvonalon nyújtják a minőséget, mind kialakításban, mind infrastruktúrában, egyformán vannak felszerelve, és minden tevékenység és folyamat szabványosított, amit alaposan betanítunk és ellenőrzünk.

Szakmai szolgáltatások színvonala
A lényeg azonban a szakmai szolgáltatások színvonala, és főleg azok kiszámíthatósága, elszámoltathatósága. Ez a legnehezebb rész, hiszen páciensként nagyon nehéz megítélni egy egészségügyi szolgáltatás minőségét. A páciens jellemzően nem is azt ítéli meg, hanem a terapeuta kedvességét és a rendelői infrastruktúrát.
Ezzel nem azt akarjuk mondani, hogy nincsenek jó terapeuták akárhol máshol. Sőt, rengeteg jó terapeuta van, de terápia előtt és közben ezt megítélni nem tudjuk, és utólag sem biztos, hogy lesz rá lehetőségünk, hiszen nem jellemző, hogy bármilyen írásos formában megemlékeznek a problémáról és az elvégzett terápiáról.
Rengeteg kiváló terapeuta dolgozik magánzóként a piacon. Ők jellemzően tele is vannak páciensekkel, és így nehéz is bejutni hozzájuk. Ők azonban sokszor nincsenek ellátva kisegítő jellegű támogatással, sőt sokszor a telefont sem tudják felvenni, még a kaputelefon kezelésére is alig jut idejük.
Emiatt inkább a saját időbeosztásukat kell követniük, mint a szakmai protokollt, és nem biztos, hogy jut idejük arra, hogy hetente 2 alkalommal biztosítsanak terápiát, de megelőző dokumentációt is ritkán kapunk a pácienseinktől, mivel az ilyen adminisztrációra is ritkán jut idő, és a nagy leterheltség mellett sokszor szándék is.
Szakmai koncepció és felügyelet
Szintén tipikus modell, hogy több terapeuta “összeáll”, és közösen bérelnek lakást és alakítanak ki benne rendelőt, vagy valamilyen formában helységet bérelnek. A terapeuták ilyenkor a saját engedélyük és elgondolásuk alapján dolgoznak, amit senki nem is kér rajtuk számon.
És ismét csak. Nem állítjuk, hogy bárki bármit rosszul csinálna, hiszen rengeteg kiváló terapeuta dolgozik ilyen formában de nem is tudjuk, hogy mi történik, ahogy. A páciens sem.

Nagyon sok tényezőnek kell együtt állnia ahhoz, hogy ez érdemben máshogy nézzen ki: kell egy világos szakmai koncepció, amit valakinek meg kell követelnie és ellenőriznie, és persze saját alkalmazottként dolgozó terapeuták. A MozgásKlinika esetében ez mind adott, és még ennél is több…!
A kizárólag saját alkalmazottként dolgozó terapeuták számára a saját koncepciót egy saját oktatási rendszerben adjuk át, tartjuk frissen és követeljük meg. Az állapotfelméréseket ezek alapján végzik egységesen, minden rendelőben, a saját koncepciót részét képező egységes dokumentáció alapján. Az állapotfelmérés során megállapítjuk a probléma okát, amiről gyógytornász szakvélemény készül, és a terápiás tervet is megosztjuk a pácienssel, sőt a terápia már azonnal el is kezdődik.
Ilyen módon a páciens végig tudja, hogy mi és miért történik vele, és ha bárhol máshol szeretné folytatni a terápiát, akkor az is könnyen megtehető, hiszen világosak az előzmények. Mivel ilyen alaposan dokumentálunk, hogy akár kifelé is jól átadható a páciens, ez hatványozottan igaz, ha a rendszeren belül, azonos koncepció mentén működő terapeuták között kell pácienst átadni.
Ennek az az értelme, hogy a terapeuta elfoglaltsága és időbeosztási korlátai ne hátráltassák a terápiát és a páciens gyógyulását.
Minőségbiztosítás
Az egységes állapotfelmérő lapok, a világos szakmai koncepció és elvárások alapján, az egységesen képzett terapeuták által készített gyógytornász szakvélemény és a páciens dokumentáció révén a szakmai felügyeletet ellátó terapeuta végig rálát a terápiára, ellenőrzi és szükség esetén tanácsokkal, javaslatokkal látja el a terapeutákat.