Mi a manuálterápia?

A manuálterápia tudományos alapokra épülő diagnosztikus és terápiás módszer, mely a csontkovácsolás az osteopathia és a kiropraktika terápiás fogásait ötvözi.
A manuálterápiát végző szakember a manulterapeuta (aki alapvégzettségét tekintve CSAK orvos vagy gyógytornász lehet) a szervezet visszafordítható (reverzibilis) mozgásszervi betegségeit diagnosztizálja és kézzel végzett műfogásokkal kezeli.
Ezek a patológiás elváltozások, dysfunkciók lehetnek a gerinc ill. a végtagok ízületeiben. A dysfunkciók leggyakrabban kisízületi blokkok, meszesedések, degeneratív elváltozások, kopások formájában jelennek meg. A diagnosztika során gyakran elengedhetetlen a képalkotó vizsgálat (RTG, MRI, CT)

Mi az idegletapadás? Mi az idegnyújtás?

A perifériás idegmobilizáció vagy más néven neurodinamika egy speciális manuális terápia, melynek célja a letapadt, vagy nyomás alatt lévő végtagi (perifériás) idegek felszabadítása, és az idegi eredetű fájdalom csökkentése, ill. megszüntetése.

Hatásosan alkalmazható:

• Porckorong sérv esetén jelentkező idegtüneteknél (nyaki és lumbalis discopathia)
  • Alagút szindrómáknál (un. alagút szindrómákhoz tartozik, melyeknél az a lényeg, hogy a szervezetben izom, ín, csont által határolt "alagutakban haladnak képletek (artéria, véna, ideg) és ezen képletek nyomás alá kerülnek valamilyen okból és vérellátási vagy beidegzési zavart okoznak, attól függően, hogy mi halad az "alagútban")
  • Ülőideg zsába, a nervus ischiadicus (isiádikusz)
  • Vállövi-nyaki kompressziós alagútszindrómánál pl.: TOS
  • Kéz-csuklótáji térszűkületi kórképnél pl.: Carpal-Tunnel Syndroma
  • Végtagi zsibbadáskor
  • Éjszaka jelentkező izomgörcsöknél (melyet nem ion és ásványi anyag hiánya okoz)
  • Érzéskiesésnél
  • Gyengeség, ujjzsibbadás esetén